HELP

Bestellen
Als je een artikel wil bestellen klik je op de foto zodat je de details krijgt te zien. Vervolgens kies je "in winkelwagen”
Je krijgt dan de melding dat het artikel aan je "winkelwagen" is toegevoegd. 

Links op de pagina blijven altijd de categorieën staan. Ook kun je op merk filteren via "merken". Zo kun je altijd snel naar een volgend item zoeken. 
Bovenaan elke pagina zie je altijd je "winkelwagen" staan.  Als je hierop klikt verschijnt een overzicht van de artikelen in je “winkelwagen”. Alle artikelen zijn voorzien van een foto zodat je kunt zien welk artikel het betreft. Daarnaast staat een omschrijving. Indien gewenst kun je het aantal aanpassen (als er geen pijltjes bij het aantal staan, is er slechts één op voorraad. 

Als je bestelling compleet is kies je "afrekenen". Daarmee kom je in het volgende scherm waar de klantgegevens en het bezorgadres ingegeven kunnen worden. 
Door een wachtwoord in te geven kun je bij een volgende bestelling eenvoudig inloggen met je emailadres en wachtwoord zodat al je klantgegevens automatisch verschijnen. 
Indien je bij bezorgadres niets ingeeft is het bezorgadres hetzelfde als het factuuradres.
Om typefouten te voorkomen vragen we je je e-mail adres dubbel in te voeren. 
Onderaan deze pagina staan nogmaals de inhoud van je shopping bag zodat je zeker weet dat je bestelling goed is. 
Als je alles hebt ingevoerd selecteer je verzenden.
Vervolgens verschijnt het scherm met ordernummer van je bestelling en het totaalbedrag. Je kunt hier aangeven op welke manier je wenst te betalen: iDEAL. Mocht je voor iDEAL hebben gekozen dan kun je vervolgens aangeven via welke bank je zelf internetbankiert. 
Je komt vervolgens in de betaalmodule van jouw eigen bank waarna je je accoord voor de betaling kunt geven. 
Je krijgt van je eigen bank een melding of de betaling door jouw bank is geaccepteerd. 
Vervolgens kom je weer terug op de website van Overseavlieland.nl.
Nadat je betaling is geacccepteerd is je bestelling accoord. Je krijgt automatisch bericht op het door jou aangegeven e-mailadres. 
In dit bericht is tevens een factuur opgenomen met een specificatie van de betaling.

Betalen
Bij Overseavlieland.nl kunt u veilig en gemakkelijk betalen via iDeal.
 iDeal is een gezamenlijk initiatief van Rabobank, ABN AMRO, ING Bank, Postbank, ASN Bank, SNS Regio Bank en Frieslandbank. Met iDeal kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik
maken van iDeal, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Vermeld altijd het ordernummer van uw bestelling.
 
Iedereen met Internetbankieren bij één van de deelnemende banken kan zonder aanmelding direct met iDeal betalen. U betaalt binnen de vertrouwde betaalomgeving van uw bank en gebruikt daarbij dezelfde hulpmiddelen als bij het Internetbankieren:
·         Random Reader bij Rabobank
·         SMS-Tan bij Postbank
·         e.dentifier bij ABN AMRO
·         Digipas bij SNS bank

Hoe werkt iDeal?
Om uw bestelling af te rekenen, klikt u op het iDeal logo. Kies hierna uw bank en u ziet daar dan de betaling al klaar staan. U ondertekent zoals u dat gewend bent bij Internetbankieren bij uw eigen bank. Een betaling met iDeal wordt direct afgeschreven. Wij ontvangen online een bevestiging, zodat een snelle levering mogelijk is.
 
Vooruitbetalen
In het andere geval maakt u gebruik van overschrijving via uw bank of giro. Betaling richt u aan: Rabo ten name van OverSea – Vlieland ovv uw ordernummer.
  
Levering
Zodra uw betaling door ons is ontvangen, wordt u bestelling zo snel mogelijk verstuurd. U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Wij versturen alle pakketten met TNT pakketpost, welke deze na 1-2 dagen bezorgt. Voor buitenlandse zendingen is dit 3-4 dagen. 

Verzenden
Zodra uw betaling door ons is ontvangen, wordt u bestelling zo snel mogelijk verstuurd. U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Uw bestelling wordt verstuurd met TNT pakketpost, welke deze na 1-2 dagen bezorgt. Voor buitenlandse zendingen is dit 3-4 dagen. Voor meubels geldt een langere levertijd, deze worden per vervoerder verzonden. 
 
In verband met gewijzigde (winter)afvaarten van de veerboot worden de bestellingen van 1 oktober tot 30 april op maandag, woensdag en donderdag om 09.30 uur opgehaald door TNT post. Bestellingen van na 08.00 worden de volgende dag verstuurd.
 
Houdt u alstublieft rekening met het volgende:
- TNT-post pakketdienst bezorgt op andere tijden dan de gewone post.
- Wij hebben geen invloed op het tijdstip van bezorgen.
- U dient te tekenen voor ontvangst middels een elektronische handtekening op een handterminal.
- TNT Post bezorgt 5 dagen in de week. Indien u niet thuis bent, zal de postbode het pakket later opnieuw aanbieden. Mocht u bij deze tweede bezorging ook niet thuis zijn, dan kunt u het pakket bij het postkantoor ophalen. U ontvangt dan een bericht van de postbode in uw brievenbus waarop staat waar u het pakket kunt afhalen. Hiervoor heeft u 3 weken de tijd.
 
Verzendkosten
Nederland: Voor alle bestellingen bedragen de verzendkosten € 6,75 per bestelling.