GESTELDE VRAGEN

Waarom zijn de verzendkosten € 6,75 en moet ik die ook betalen als ik iets "kleins" bestel?
De verzendkosten zijn € 6,75 omdat we alles "met handtekening voor ontvangst" en verzekerd versturen. Dat kost via TNT-post ca. € 7,95. Dit houdt in dat alle pakketjes alleen bij degene die het heeft besteld worden aangeboden (en dus niet bij de buren), dat de besteller een handtekening moet zetten, en dat de inhoud verzekerd is bij verlies of diefstal.
Ook "kleine" bestellingen moeten we helaas op deze manier verzenden omdat envelop-bezorging door TNT te vaak tot verkeerde afwikkeling en bezorging heeft geleid. Uitzonderingen hierop zijn ansichtkaarten, deze worden kosteloos aan u verzonden.

Als ik niet met iDEAL kan betalen kan ik dan toch iets bestellen?
Dat is mogelijk. Stuur dan een email naar info@overseavlieland.nl. Wij voeren de bestelling voor je in, en je krijgt via email een bevestiging met van je bestelling en alle betaalgegevens. Zodra je betaling is ontvangen versturen wij je bestelling. Als 3 werkdagen na bestelling het bedrag nog niet is bijgeschreven, plaatsen we het item terug op de site.

Kan ik alleen online kopen, of kan ik ook in jullie winkel komen?
We verkopen zowel in onze winkel als online.

Als ik het bestelde artikel wil retourneren kan dat dan?
Wij leveren uitsluitend kwaliteitsartikelen. Het kan desondanks voorkomen dat het artikel niet aan je verwachtingen voldoet. Het artikel kan dan geretourneerd worden. Voor een uitgebreide beschrijving van de voorwaarden waar deze retourzending aan moet voldoen verwijzen wij je naar de retourprocedure.

Als ik het bestelde artikel wil ruilen kan dat?
Als het artikel niet voldoet maar je hebt een ander artikel gezien waarmee je het wil ruilen kan dat. Bijvoorbeeld het artikel in een andere maat, of een andere kleur, of gewoon heel iets anders. Je kunt het artikel dat niet voldoet retour melden op de site (nadat je bent ingelogd) zoals beschreven in de retourprocedure en vervolgens met dat tegoed verder winkelen en afrekenen. Zodra we het retourpakketje van je ontvangen hebben sturen we je de nieuwe bestelling toe.

Kan ik Overseavlieland.nl telefonisch bereiken?
Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 10.00 tot 18.00 uur. Al geven wij de voorkeur aan het sturen van een mail. Wij streven er naar je dan dezelfde dag per e-mail antwoord geven. Na kantooruren ontvangen vragen worden op de volgende werkdag beantwoord. Mocht je het op prijs stellen dat wij telefonisch met je contact opnemen dan kun je dat aangeven. Wij nemen dan dezelfde of de volgende werkdag contact met je op.

Krijg ik garantie op de artikelen die ik via overseavlieland.nl heb besteld?
Je mag ervan uitgaan dat wij kwaliteitsartikelen leveren. Alle artikelen op onze site zijn van merken die bekend staan om hun kwaliteit. Mocht er onverhoopt toch iets met de artikelen aan de hand zijn dan kun je het beste via de mail contact met ons opnemen . Wij zullen er dan alles aan doen een passende oplossing te geven.

Ruilen en retouren

Zichttermijn
Vanaf het moment dat u uw bestelling thuisbezorgd krijgt, heeft u het artikel / de artikelen zeven (7) werkdagen op zicht. Wanneer u niet tevreden bent over een artikel, kunt u het binnen deze zichttermijn ruilen of retour sturen. Als u een retournummer heeft ontvangen, heeft u zeven (7) werkdagen de tijd om het artikel aan ons terug te sturen. Niet alles kan geruild worden; Lingerie en zwemkleding kunt u om hygiënische redenen niet ruilen.
 
Sale-artikelen
Op sale-artikelen geven wij geen geld terug. U krijgt een toegoedbon die twaalf maanden geldig is.

Een artikel of bestelling ruilen of retour sturen
Om een artikel te retourneren, moet u in het bezit zijn van een retournummer. Dit nummer kunt u aanvragen bij de klantenservice. Als u een retournummer heeft ontvangen, heeft u zeven (7) werkdagen de tijd om het artikel aan ons terug te sturen. Na het verstrijken van de zicht/retourtermijn wordt de koopovereenkomst definitief een feit. 
Betreffende zichttermijn en het retourneren van artikelen hanteert OverSea Vlieland de volgende voorwaarden:  

Indien u een artikel wilt retourneren, dient u de volgende punten aan te houden:
 
1. Meld via info@overseavlieland.nl dat u een artikel wilt ruilen of retourneren. 
2. U ontvangt per e-mail een retournummer en instructies voor de retourzending.
3. Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u hiervan per e-mail een bevestiging.
4. Afhankelijk van uw wens ruilen wij het artikel / ontvangt u het aankoopbedrag terug / ontvangt u een shoptegoed ter waarde van het aankoopbedrag (in het geval van geretourneerde sale-items). 

Retouradres:
OverSea Vlieland
Dorpsstraat 79
8899 AD Vlieland

Belangrijk!
Retourzendingen worden alleen geaccepteerd als deze voldoen aan alle onderstaande voorwaarden:
1. De zending dient voldoende gefrankeerd en van een geldig retournummer voorzien te zijn. 
2. Het artikel dient / de artikelen dienen in originele verpakking retour worden gestuurd. De verpakking dient compleet en onbeschadigd te zijn. 
3. Het artikel dient / de artikelen dienen onbeschadigd te zijn en geen gebruikssporen te vertonen.
 
Wij crediteren geen beschadigde en/of gebruikte artikelen. 
 
Een onaangemelde retourzending of een retourzending zonder retournummer en/of waar geen (toereikende) portokosten voor is voldaan, wordt niet door ons in ontvangst genomen en gaat per omgaande retour naar de afzender. Eventuele kosten die hieraan verbonden zijn, zijn voor rekening van de afzender.
 
Artikelen die gebruikt en/of beschadigd zijn, of waarvan de verpakking/seal beschadigd is of ontbreekt, worden eveneens niet geaccepteerd en gaan direct retour naar de afzender. De verzendkosten die hieraan verbonden zijn, zijn voor rekening van de afzender. 
 
Indien uw bestelling beschadigd is bezorgd, verzoeken we u dit z.s.m, doch uiterlijk binnen 48 uur aan de klantenservice te melden. 
 
KOSTEN RETOURZENDING
De kosten van een retourzending zijn geheel voor rekening van de afzender worden derhalve niet door OverSea Vlieland vergoed.